כל מה שחשוב לדעת לפני שבוחרים עורך דין

בחירת אנשי מקצוע, בכל תחום שהוא, היא לא דבר פשוט. קיים מבחר לא קטן של אנשי מקצוע שיכולים לספק לנו שירותים על פי הצורך שלנו, היום יש לנו לא מעט מקורות מידע שיכולים לעזור לנו אך יחד עם זאת גם יכולים לייצר עומס של מידע שיכול להפריע לנו לבחור בצורה נוחה ופשוטה. מעבר לכך יש השלכות כספיות ואחרות שיכולות להשפיע ולהיות מושפעות מאופי הבחירה שלנו.

כמובן שלא כל מקרה הוא דומה. כלומר, כשאנחנו בוחרים צבעי לבית רמת השיקולים ואופי הבחירה שלנו, לא דומה למקרה בו אנחנו נדרשים לבחור מוסכניק שיטפל ברכב שלנו ובוודאי לא רופא מומחה אליו נפנה במקרה של בעיה בריאותית כזו או אחרת. זה נכון גם כשאנחנו נדרשים לבחור עו"ד שייצג אותנו.

מתי אנחנו נידרש לבחור עו"ד ומדוע הבחירה היא משמעותית?

לפני שאנחנו נסביר מדוע בחירה של עו"ד היא אקט מאוד משמעותי עם השלכות הרות גורל עבורנו, ולאחר מכן גם נסביר מה צריך לדעת לפני שבוחרים אחד כזה, צריך לדעת מתי בכלל נרצה לבחור עו"ד המתמחה בדין הפלילי.

בעיקרון, באופן רגיל, אנחנו לא צריכים להיעזר בשירותיו של עו"ד פלילי. אנחנו נידרש לשירותיו, אך ורק כאשר נהיה חשודים בביצוע עבירה כזו או אחרת. במקרים אלו, נרצה להיעזר בשירותיו על מנת שייצג אותנו בעת חקירה משטרתית וכן לאחר מכן, במידה והדבר יגיע לבית המשפט. אז נצטרך עורך דין המתמחה בדין הפלילי.

בחירה של עו"ד פלילי היא אקט מאוד משמעותי עבורנו, בוודאי הרבה יותר מבחירת בעלי מקצוע אחרים, מאחר וכאן מדובר על החיים ועל החירות שלנו. אם אנחנו נבחר עורך דין טוב, גדולים יותר הסיכויים שנוכל לצאת מהמקרה בלי עונש מאסר ואולי אפילו בלי עונש כלל, מאשר במקרה בו נשכור עו"ד פלילי ברמה נמוכה או חסר ניסיון מספק.

מה צריך לדעת על עורך דין לפני שבוחרים?

ראשית, חשוב ללמוד על הניסיון המקצועי שעומד לרשותו. אנחנו צריכים לבחור עורך דין שיש לו יכולות, יש לו כלים, ידע וכמובן ניסיון ארוך שנים בתחום. אנחנו צריכים לוודא שהוא ייצג בעבר אנשים עם מקרים דומים לשלנו והוא הצליח לזכות אותם.

שנית, חשוב לדעת שהוא זמין עבורנו, בכל עת ובכל שלב לכל עניין. אנחנו צריכים לבחור עורך דין שיכול לשרת אותנו בין אם זה לצורך חקירה משטרתית ובין אם זה בעת הליך משפטי. אנחנו צריכים לבחור מישהו שיהיה לצידנו בכל עת.

שלישית, נבחר עורך דין שיש לו תוכנית פעולה ברורה, חדה, תוכנית שיכולה להתאים לצרכים שלנו ולמה שאנחנו מצפים. חשוב שזו תוכנית אשר תוכל לשרת את המטרות שלנו מהתחלה עד הסוף ולספק עבורנו את התוצאה לה אנחנו מייחלים.

 

 

השארת תגובה