עשרת הדיברות – איך לבחור בהצלחה עורך דין לתחום המקרקעין?

צריכים ייעוץ משפטי בתחום המקרקעין? רוצים להיות בטוחים שעסקת הנדל"ן שלכם תעשה בצורה הטובה ביותר? אנחנו מזמינים אתכם להמשיך בקריאה ולקרוא טיפים שיעזרו לכם ויסבירו כיצד לבחור עורך דין מקרקעין. מוכנים? אנחנו מתחילים!

טיפ מס' 1

תחום ההתמחות הבלעדי של עורך הדין חייב להיות מקרקעין. כמו כן, עליו להיות בעל ידע משפטי בחקיקה וגם בפסיקה הקשורה לתחום המקרקעין. אגב, אם עורך הדין מתמחה גם בנושא של מיסוי מקרקעין, הדבר מהווה עבורכם יתרון נוסף.

טיפ מס' 2

חשוב לבדוק מהו הניסיון המעשי מהותי שיש לעורך הדין בתחום המקרקעין. כלומר, עליכם לבדוק כמה עסקאות מקרקעין הוא ליווה ואיזה עסקאות. האם עסקאות של תמ"א 38, התחדשות עירונית, עסקאות נדל"ן פרטיות וכו'. 

טיפ מס' 3

בקשו מעורך הדין לדבר עם לקוחות עבר. כך תוכלו לשמוע המלצות או דיס המלצות. אלה יעידו על רמת השירות ובעיקר על החוויה שהייתה לאורך כל התהליך.

טיפ מס' 4

עליכם לבחור עורך דין מקרקעין שייצג אך ורק את הצד שלכם וכמו כן ידאג לאינטרסים שלכם בלבד. שימו לב, אם מדובר על עסקאות מקרקעין יד שנייה, אין שום בעיה שעורך דין אחד ייצג את שני הצדדים, אבל זה לא מומלץ ויש חשש לניגוד עניינים. אגב, כאשר מדובר על רכישת מקרקעין מקבלן, אסור שעורך הדין של הקבלן יהיה גם עורך הדין שלכם. 

טיפ מס' 5

מומלץ לקבוע פגישה ללא כל התחייבות מצידכם עם עורך הדין שמצאתם. בפגישה, תוכלו לראות האם אתם מתחברים לעורך הדין, האם הוא אדם נעים, מכבד, מדבר בגובה העיניים והכי חשוב האם הוא נותן לכם הרגשה נעימה.

טיפ מס' 6 

מומלץ לוודא שעורך הדין זמין. בוודאי שאין מה לצפות לזמינות 24/7, אבל כן חשוב שתהיה לכם אפשרות להתייעץ איתו ולשוחח איתו במידת הצורך וזאת לאחר החתימה על ההסכם ביניכם.

טיפ מס' 7

מומלץ לבחור בעורך דין שיידע להתעקש או להתגמש במקומות שצריך וכך העסקה תצא לפועל בצורה האידיאלית ביותר.

טיפ מס' 8

במצב בו אתם מוכרים דירה וגם קונים דירה אחרת, כדאי שעורך הדין יבצע סנכרון נכון של מתווה התשלומים. כך אתם לא תמצאו את עצמכם במצב בו אתם מפרים חוזה.

טיפ מס' 9

ההמלצה היא לקחת את שירותיו של עורך הדין הנמצא באזור מגוריכם. כך הוא יהיה נגיש אליכם וכמו כן תהיה לו גם הכרות עם הרשויות של האזור. 

טיפ מס' 10

יש לבדוק מהו גובה שכר הטרחה של עורך הדין וכמו כן איזה שירותים כלולים באתר. יש לוודא שאתם מקבלים ליווי משפטי מתחילת העסקה ועד סופה. גובה שכר הטרחה נע בין 0.5 עד 1 אחוז מגובה העסקה. הוא משתנה על פי הפרמטרים הבאים: סוג העסקה, רמת הסיכון של העסקה, מחיר העסקה, מורכבות העסקה.

השארת תגובה